חקלאות אורגנית

על חקלאות אורגנית ועל הקשר ל"תוצרת הנגב"

ארץ ישראל נשבחה בפירותיה וכמעט בכל עונות השנה נוכל למצוא מנעד של פירות וירקות בחנויות, ברשתות המזון ובשווקים השונים. בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי מגמה בכל הקשור למודעות קהל הקונים לכל הקשור בתוצרי חקלאות אורגנית.

בעידן בו אנו חיים ובישראל בפרט, ניתנת תשומת לב לא מועטה לכל נושא ה-Wellness, הטבעונות והצמחונות. כתבי עת במקומות רבים בעולם אף מצביעים על מדינתנו הקטנה ככזו שמיום ליום נראית יותר ויותר כמו "בירת הטבעוניים". ובנוף שכזה, ברור שגם לנו כאן – בתוצרת הנגב, יש תוצרים אורגניים. מיד נספר לכם עוד בנושא, אך לפני הכל, בואו ונבין מהי חקלאות אורגנית.

מהי חקלאות אורגנית?

כפי שהתחלנו לספר לכם, צמד מילים זה הפך לנפוץ יותר ויותר בעיקר בשנים האחרונות, עם צמיחתה של מודעות הציבור. באופן כללי וכאשר מעלים על הלשון את המינוח חקלאות אורגנית, מתכוונים לחקלאות שמנסה – עד כמה שניתן , לצמצם שימוש בכימיקלים ואורגניזמים מהונדסים. איך עושים את זה? משתמשים ככל שניתן במערכות סביבתיות שיכולות לתרום לחקלאות וכמה שפחות באפשרויות חיצוניות.

חקלאות אורגנית בצורתה זו כבר מוכרת בחוק בישראל ונקראת " חוק להסדרת תוצרת אורגנית". מתוקף החוק, כאשר מוגדרים תוצרים ככאלו שגודלו באמצעות חקלאות אורגנית, אין להשתמש בחומרי דישון והדברה. למרות שחלק מהחוק בעצם מקדם את העובדה שאין ריסוס לצמחים וכי הטיפול נעשה באמצעות חומרים טבעיים, ישנו סעיף שדוגל בכך שבמידה ויש סכנה צפויה לצמחים, אזי אפשר להשתמש גם בחומרים שאושרו.

אלו מערכות אורגניות יש בישראל? הנה המידע

מבחינת הדרך בה מגדלים צמחים ויבול בצורה אורגנית, יש כמה מערכות חקלאיות מסוג זה; יש את הגישה הביודינמית שהיא בפיקוח בינלאומי. מנגד, קיימת שיטה שפיתח מדען לחקלאות ממוצא יפני, שנקראת פוקואוקה והמיקוד שלה נעשה בעיקר דרך כמה שפחות התערבות בעיבוד של יבולים מסוג דגנים.

לצד אלה תוכלו למצוא את השיטה הביו-אינטנסיבית שהיא בעיקר קשורה ליבולים אורגניים המקומות ושטחים קטנים. קיימת גם שיטה צרפתית ואינטנסיבית שמשלבת עיבוד ביודינאמי עם עוד אפשרויות של שיטות נוקשות ואורגניות. בשיטה זו כל חקלאי מתאים את הדברים לפי המשק החקלאי שלו ומה שנכון וטוב לו.

תוצרת הנגב

ישנן בשוק הישראלי ובכלל העולמי חברות שונות שספקות מוצרים של חקלאות אורגנית, כאשר התחום מתפתח משנה לשנה יותר לפי המודעות וההבנה בנושא. אחת החברות הישראלית היא חברת "תוצרת הארץ". מבחינת החברה היא מצהירה היא משתמשת במינימום של חומרי הדברה והיא עומדת בתקנים מחמירים. כך שניתן להבין שהמוצרים שלה צריכים להיות טובים ואיכותיים.

החברה עצמה הוקמה על ידי חקלאים והיא פזורה ברחבי הארץ במקומות שונים וגם מספקת את המוצרים לכלל התושבים באזורים שונים. החברה מעידה כי היא משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת אשר מסייעת לה לבצע את העבודה בצורה יסודית וטובה, של ניקוי, סינון, מיון, אריזה כמו שצריך, שיווק וייצוא לחנויות השונות ועוד.

חקלאות אורגנית והתוצרים של תוצרת הנגב

החברה משווקת פירות וירקות מסוגים שונים, כאשר מבחינת תפוחי אדמה היא מספקת סוגים שונים הממותגים תחת "הדוד משה". "טעם הנגב" הוא מותג נוסף מבית "תוצרת הנגב" ומותג זה אחראי על גזרת הגזרים, פירות ההדר וכן גם

כמו כן, לחברה יש מוצרים כמו גזרים, צנוניות, בטטות, אבוקדו ועוד. מבחינת פירות הדר היא בעיקר מספקת לימונים ותפוזים.

תוצרת הנגב ברחבי העולם

מעבר לכך שהחברה היא ישראלית ומספקת ברחבי המדינה פירות וירקות איכותיים וטובים, היא משווקת גם לרחבים העולם. באמצעות העברת סחורה בנמלים שונים, החברה מגיעה עם המוצרים שלה למדינות שונות כמו רוסיה, באירופה, ארה"ב ועוד. במידה וצריך היא גם יכולה לשלוח את המוצרים שלה בצורה של משלוח אווירי.

בסיכומו של דבר

מוצרים אורגניים כמו פירות וירקות, הם בעלי ערך חשוב בעיקר מבחינה בריאותית. בשנים האחרונות יש מודעות יותר לנושא. חברת "תוצרת הנגב" מציעה מוצרים עם מינימום של שימוש בחומרי הדברה לדוגמא.