אספקת פירות וירקות לרשתות מזון​​

אחד הדברים החשובים ביותר למנהלי רשתות מזון, הוא הסחורה החקלאית שמגיעה אל סניפי הרשת. אנו בתוצרת הנגב, נמצאים כאן כדי לספר לכם על כל מה שחשוב לדעת ביחס לסיטונאות של פירות וירקות. כאן תקבלו את כל הטיפים שיעזרו לכם להביא אל קהל הקונים שלכם את הפירות והירקות הטובים ביותר שניתן למצוא בשוק.

אספקת פירות וירקות לרשתות מזון

בניגוד לסוגי סחורה אחרים שנמצאים בכל רשת מזון, לפירות וירקות יש מאפיינים ייחודיים שדורשים תשומת לב מיוחדת. כאשר מדברים על מוצרים אחרים ניתן בקלות להזמין אותם מכל ספק, ולא באמת ניתן למצוא הבדלים בין הספקים השונים. כאשר מדובר על פירות וירקות המצב שונה בתכלית.

אלו רשתות שיווק בישראל בהם תמצאו את התוצרים שלנו:

  • שופרסל
  • AM-PM
  • טיב טעם
  • רמי לוי
  • יוחננוף
  • מגה בעיר
  • דבאח
  • מחסני השוק
  • שוק העיר
  • ויקטורי
  • חצי חינם
  • פרש מרקט

ובעוד מספר רב של רשתות שיווק ברחבי הארץ כולה!
כמו כן ניתן למצוא את המותגים שלנו כמעט בכל ירקנייה וחנות מתמחה המוכרת תוצרת טרייה – פירות וירקות.

חשוב לנו לסקור בפניכם גם את סוגי הפירות והירקות האיכותיים והטריים שלנו:

  1. פירות הדר – בעיקר תפוזים ולימונים.
  2. אבוקדו מהאיכותיים ביותר שחקלאים מגדלים בישראל.
  3. גזר בגידול אורגני.
  4. תפוחי אדמה בגידול אורגני.
  5. תפוחי אדמה לטיגון.
  6. תפוחי אדמה לאפייה.
  7. תפוחי אדמה לבישול.
  8. בטטות.
  9. צנוניות.

ספקים של תוצרת חקלאית

אם אתם מייצגים רשת מזון, חשוב לדעת שאת התוצרת החקלאית תוכלו לרכוש במקרים רבים ישירות מהחקלאים עצמם. ככל שתכירו יותר חקלאים וספקים, כך תהיה התוצרת הכוללת טובה ואיכותית יותר. בסופו של יום, בארץ ישנה דרישה גבוהה לסוגים לא מעטים של פירות וירקות, וכדי שקהל הקונים הארצי יישאר מרוצה, חשוב מאוד להציע מבחר מגוון ככל הניתן של ירקות ופירות.
אחד הדברים שחשוב מאוד לשים אליהם לב, הוא נושא האיכות. כאשר מדברים על איכות, לנו בכל אופן זה די ברור שמה שנמצא בלב השיח הוא הטריות והרלוונטיות של התוצרים. הניסיון שלנו כחקלאים חרוצים לימד אותנו הרבה על קהל הקונים ברשתות המזון – ולא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה, ולאור המסע הירוק והייחודי שעברנו ועודנו עוברים, אנחנו יודעים לומר כיום כי כל שלבי שרשרת האספקה שלנו מתפקדים כמו מכונה משומנת אחת; החל בהשקעה הרבה שלנו באדמה, דרך איכות הזרעים והשתילים והקפדה על איכות גידול גבוהה, וכלה בשטיפה, באריזה ובשילוח של הפירות והירקות הכל-כך טעימים של המותגים האהובים שלנו – "הדוד משה", "טעם הנגב" ו-"תוצרת הנגב".

על איכות לא מתפשרים

כאשר בעלים של רשתות מזון בוחרים ספק עבור תוצרת חקלאית, במקרים רבים הנתון הראשון ששואב את תשומת הלב הוא המחיר. כמובן שאנו מבינים כי למחיר ישנה משמעות רבה, ואין שום סיבה לרכוש תוצרת במחיר מופקע, יחד עם זאת, כדאי לדעת שלאיכות של התוצרת החקלאית יש משמעות רבה, ואולי אף גדולה מזו של המחיר.
כאשר מאפשרים למדפים בסופרמרקט להיות 'השופטים', מגלים כי לא מעט לקוחות יהיו מוכנים לשלם מחירים גבוהים ובלבד שהסחורה שאותה הם קונים תהיה סחורה ספציפית ואיכותית מאוד. עניין נוסף שקשה להתעלם ממנו כאשר מתפתח שיח על אספקת פירות וירקות לרשתות מזון, הוא נושא הרגלי התזונה שלנו – הישראלים; היצע וביקוש.
באופן יחסי למדינות המערב, התזונה אליה אנו מורגלים מתבססת על הרבה פירות וירקות. בהקשר זה – ושוב – עקב הניסיון שלנו שהולך עשרות שנים אחורה, נוכל לספר לכם שבקרב בתי-אב רבים בישראל – אין תחליף לתפוחי האדמה של "הדוד משה"; מה מתחשק לכם לארוחת הערב או הצהריים? בא לכם מרק מפנק או תבשיל קדירה? תפוחי-האדמה לבישול שלנו יגרמו לכם להבין למה בחרתם באותה השקית בסופר. חשבתם אולי לאפות קיש מרענן או מגש משפחתי של תפו"א בתנור? לכו על תפוחי-האדמה של "הדוד משה" לאפייה. ומה לגבי צ'יפס בשרני לילדים או ליד הסטייק? הכירו את תפוחי-האדמה לטיגון מסדרת "הדוד משה" והמחמאות יבואו לבד.
ירק נוסף שנמכר בכמויות גדולות מאוד הוא הגזר המצוין שאנו מגדלים בעמל רב בשדות הנגב הצבעוניים שלנו.
ירקות ופירות נוספים שמשווקים על ידי תוצרת הנגב, טעם הנגב והדוד משה, הם אבוקדו, פירות הדר, צנוניות, בטטות. קונים רבים הפוקדים את רשתות המזון בארץ, יודעים כי שווה להם לשים את ידם דווקא על האבוקדו שלנו. למה? בעיקר כי מושקעים מאמצים חקלאיים גדולים באיכות הפירות שלנו.

אחסון

גם לאחר שהתוצרת החקלאית כבר נמצאת אצלכם ברשת המזון, חשוב מאוד להקפיד ולאחסן אותה בצורה מתאימה. בניגוד למוצרים אחרים אשר בעניינם אין חשיבות לצורת האחסון, כאשר מדברים על פירות וירקות צריך לוודא כי ענייני בטיחות במזון נלקחו בחשבון ברמת מפרטי הקירור האחסון וכיו"ב.
חשוב לדעת שכל כל הפירות והירקות דורשים את אותו סוג אחסון. ישנם כמובן מוצרים חקלאים שדורשים אחסון בקירור, אחרים דורשים הקפאה, ויש אפילו כאלה שיוכלו לשרוד לא מעט זמן בחדר רגיל. בתור בעלים של רשתות מזון אתם חייבים להכיר היטב את כללי האחסון השונים.

מחירים

הצרכן הישראלי מגלה בשנים האחרונות מודעות רבה למחירים באופן כללי ולמחירי המזון בפרט, בדגש רב על מוצרי חקלאות. כדי שתצליחו למכור את הסחורה במחירים הזול ביותר אנחנו בדוד משה ותוצרת הנגב מאפשרים לכם לקנות את הסחורה שלנו בצורה הקרובה ביותר לחקלאים כדי למנוע מצב שבו הלקוחות שלכם צריכים לשלם מחיר גבוה יותר בשל פערי תיווך שונים.
המחיר של הפירות והירקות הוא נתון חשוב מאוד שאותו כל לקוח יבדוק לפני שהוא נכנס לקנייה אצלכם ברשת המזון. מחירים זולים של פירות וירקות משדרים ללקוחות שרשת המזון שלכם זולה באופן כללי וכך תוכלו להגדיל את מספר הלקוחות הכללי שלכם, לאו דווקא אלו שבאים לקנות את התוצרת החקלאית.

כשרות

הציבור שומר המצוות בארץ הוא נתח משמעותי מאוד בשווקים רבים, במיוחד כאשר מדובר על שוק המזון. בתור רשת מזון כדאי לכם שגם הציבור הזה יוכל להיות חלק מהלקוחות שלכם ולכן חשוב שתאפשרו לו לקבל תוצרת עם כשרות. כשרות של פירות וירקות היא לא עניין מסובך כמו במוצרים אחרים, ובדרך כלל המאמץ הקטן הזה ישתלם לכם בסופו של דבר.

לסיכום

אספקת פירות וירקות לרשתות מזון היא אחד הדברים החשובים ביותר בכל רשת מזון. אנחנו ב"דוד משה", "טעם הנגב" ו-"תוצרת הנגב" מאפשרים לכם לקבל את הסחורה הטובה ביותר תוך שמירה על כל עקרונות הטריות, האיכות והשילוח. חשוב לזכור שפירות וירקות באיכות גבוה יהפכו את רשת המזון שלכם לפופולרית יותר. עומדים להפוך לרשת ורוצים להצטרף? צרו קשר ונשמח לסייע.