בטטה ותפוחי אדמה רגילים הם כמעט אותו דבר. באמת?

לא ממש, בטטה זוכה להרבה תשומת לב לאחרונה ולא בכדי. היא עמוסה בסיבים וויטמינים ומספר הקלוריות בה קטן ממספר הקלוריות בתפוחי אדמה לבנים. אמנם הבטטות חולקות כמה תכונות עם תפוחי אדמה רגילים. אך יש כמה הבדלים שכדאי לשים לב אליהם…

הבטטות הן מקור נהדר לסיבים, מינרלים וויטמינים

בטטה לעומת תפוחי אדמה רגילים היא מקור מצוין לסיבים, מינרלים וויטמינים. מקור מצוין לבטא-קרוטן, אשר הופך לוויטמין A בגוף. הבטטה מכילה יותר סיבים מתפוחי אדמה רגילים, מה שיכול לעזור לך להרגיש שובע מהר יותר ולמשך פרקי זמן ארוכים יותר. הסיבים מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול הרע (LDL) ובוויסות רמות הסוכר בדם על ידי האטת העיכול. סיבים גם עוזרים במניעת עצירות מכיוון שהם ממריצים את יציאות.

קליפות הבטטה מכילות יותר חומרים מזינים מאשר הבשר שלה. אם אתה אוכל רק את הבשר מבלי לקלף או לבשל אותו, אתה מפסיד הרבה מהיתרונות הבריאותיים של הבטטה. קליפות בטטה עשירות בוויטמין C, בטא-קרוטן ואשלגן וכן בחומרים מזינים חשובים אחרים. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב וסרטן

לבטטות יש תכונות אנטי דלקתיות

בטטות ידועות כמקור טוב לויטמין A. חומר תזונתי שחשוב לראייה ולמערכת החיסונית שלך. הן מכילות גם אשלגן וסיבים, המסייעים בהורדת לחץ הדם.

לבטטות יש תכונות אנטי דלקתיות, הודות לנוגדי החמצון בטא קרוטן וויטמין C. הבטטות עשויות גם לעזור להפחית את הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי. הבטטה ידועה כעוזרת להורדת לחץ דם ושיפור זרימת הדם.

גם לתפוחי אדמה רגילים יש את היתרונות שלהם.

הם מקור מצוין לאשלגן, מינרל שעוזר לווסת את מאזן המים בגוף. אשלגן גם מסייע במניעת התכווצויות שרירים, כמו גם אבנים בכליות ולחץ דם גבוה.

תפוחי אדמה רגילים לעומת בטטה הם בעלי עמילן נמוך יותר. הם מכילים יותר פחמימות מאשר בטטה כי הם עשירים בעמילן. זה עוזר לך להרגיש שבע יותר זמן רב יותר, אבל זה גם אומר שרמות הסוכר בדם שלך עשויות לעלות מהר יותר לאחר שתאכל אותם. איגוד הלב האמריקאי מציע להגביל את צריכת המזונות העשירים בשומן רווי, שומן טראנס וכולסטרול. עם זאת, כמה מחקרים מצביעים על כך שאכילת תפוחי אדמה לבנים אינה קשורה לסיכון מוגבר למחלות לב.

בטטה עשויה להפחית את הסיכון למחלות מסוימות, היא בריאה ומזינה במיוחד. יש בה הרבה ויטמינים וחומרים מזינים שיועילו לגוף שלך במובנים רבים. הן עמוסות בבטא קרוטן, שהוא נוגד חמצון שעוזר במניעת סרטן, מחלות לב ומצבים כרוניים אחרים. וכן מכילה ויטמין C ו-A, שניהם נוגדי חמצון שעוזרים להילחם ברדיקלים חופשיים בגוף. רדיקלים חופשיים עלולים לגרום נזק לתאים בכל הגוף, מה שמוביל למחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב. בטטה מכילה גם כמויות גבוהות של ויטמין B6, המסייע בהורדת רמות ההומוציסטאין בדם. הומוציסטאין היא חומצת אמינו שעלולה לפגוע בכלי הדם ולהגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם אם היא נשארת גבוהה מדי זמן רב מדי. הם גם עשירים מאוד באשלגן, שעוזר להפחית לחץ דם גבוה על ידי הוצאת נתרן מהגוף באמצעות מתן שתן.

להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2

מחקרים מראים כי אכילת בטטות עשויה לסייע בהפחתת הסיכון לסוכרת מסוג 2. חוקרים בדקו עד כמה הגוף של המשתתפים מסוגל לעבד גלוקוז לאחר שאכלו בטטות או תפוחי אדמה לבנים רגילים. הם גילו שלאנשים עם רמות סוכר גבוהות יותר היה קשה יותר לעבד גלוקוז לאחר אכילה.

לבטטות יש אינדקס גליקמי נמוך יותר מתפוחי אדמה רגילים. זה אומר שהם לא גורמים לעלייה ברמות הסוכר בדם כמו תפוחי אדמה רגילים. צ'יפס בטטה נוטה להיות נמוך יותר בקלוריות מאשר צ'יפס רגיל, הם פחות עמילניים ומכילים יותר מים. אתה עדיין צריך להקפיד על גודל המנה שלך מכיוון שמזונות מטוגנים אינם בריאים במיוחד!